miercuri, 5 ianuarie 2011

Sunt sclavul acestei lumi…


Marele gânditor, poet şi filosof ucrainean Hryhorii Savych Skovoroda a dorit ca pe piatra sa funerară să fie săpate următoarele cuvinte: «Lumea a alergat după mine, dar nu m-a prins». Ferice de acest om care la sfârşitul călătoriei sale pe acest pământ a putut rosti asemenea cuvinte. Eu unul aş vrea să mi se scrie pe cruce «Am fost sclavul acestei lumi, iar acum sunt liber».

Dar iată o mare dilemă, un mare semn de întrebare, poate mai mare decât toţi anii vieţii mele: Este moartea un sfârşit sau nu?.. Iar dacă nu,_atunci ce urmează?.. Voi fi liber după moarte?..

Am găsit în Evanghelia după Ioan o soluţie care m-ar putea face liber, o soluţie care m-ar dezrobi chiar acum – aici pe acest pământ. O soluţie oferită de Isus Cristos : «… veţi cunoaşte adevărul, iar adevărul vă va face liberi.»

Da! Este destul de limpede şi pare foarte simplu, numai că înainte de acestă soluţie, Isus pune o condiţie: «Dacă veţi rămâne în cuvântul Meu, sunteţi cu adevărat ucenici ai Mei; – după care continuă: Şi veţi cunoaşte adevărul, iar adevărul vă va face liberi.»

Deci ca să devin liber, trebuie să cunosc adevărul, iar pentru aceasta e nevoie să devin ucenic al lui Isus Cristos! Trebuie să rămân în cuvântul Lui!

Aceasta este marea mea problemă a vieţii mele – să devin ucenicul Lui Isus Cristos!

Tot am vrut să scriu o carte pe care s-o intitulez: «Nu pot să fiu creştin», am în vedere un creştin în adevăratul sens al cuvântului, căci şi acum sunt creştin, alături de alte sute de milioane de creştini. La fel ca şi ei de Crăciun cânt o colindă, de Paşte iau lumină, spun «Cristos a înviat!» mă mai şi rog din când în când, dar nu mă simt liber ci sclav – sclavul acestei lumi!

4 comentarii:

  1. Un blog deosebit cu o tematica generoasa.Cu siguranta voi fi un vizitator frecvent. bafta!

    RăspundețiȘtergere
  2. raspunsul meu
    Si eu am suferit ca si tine de imposibilitatea de a fi libera cu adevarat. Eu am cunoscut pe Domnul, am facut un legamant cu El, dar ce sa vezi... tineretea m-a dus departe de Dumnezeul meu si de Iisus, ce murise pentru mine. Lumea mi-a oferit posibilitatea de a fi propriul meu stapan, de a rade fara regrete, de a avea prieteni numerosi, de a trai viata la maximum,dar in spatele acestor oferte ,,irezistibile" stateau catusele, gata sa-mi ia linistea, curajul, iubirea si tot ce insemna ,,farama" de Dumnezeu in mine. M-am lasat inselata si tarata intr-o lume plina de vicii, in care gaseam scuze pentru orice pacat......Dar m-a gasit din nou Iisus...eram disperata,plansa, deprimata, fara reper si m-a salvat si ce este mai important m-a iertat. Sa nu crezi ca a fot usor sa ma rup de vechile mele obiceiuri sau de minciuna in care traiam, dar ,,pot totul in Iisus care ma intareste" si intr-un an am scapat. Am trecut apoi la alta etapa: curatirea mintii, cultivarea autoperfectionarii si azi vreau sa invat cum e sa stai mai mult in rugaciune, cum e sa stai mereu treaz pentru a putea auzi glasul Duhului Sfant atunci cand iti vorbeste,Daca vrei sa scapi spune-I Lui Iisus asta, spune-i exact ce simti, ce te doare si staruieste sa te ajute. O va face cu siguranta! Dezvolta-ti o relatie personala cu El!
    Adaugat in 05/01/2011 de Detesan Teodora - Theuta28 [at] yahoo [punct] com

    RăspundețiȘtergere
  3. Mihai,

    Mihai, ca sa fii liber, in afara cunoasterii adevarului, trebuie sa iei o determinata hotarare in a trai pentru Christos. Lui Nicodim, Isus i-a spus: Nicodime, trebuie sa te nasti din nou. Aceasta presupune o interventie divina, pe care Dumnezeu o face prin Duhul Sfant. Atunci se implineste ceea ce scrie sfantul apostol Pavel, care zice: chiar daca trupul nostru se strica, adica imbatraneste si moare, omul nostru cel nou se innoieste din zi in zi, calatorind in libertate spre vesnicie. Si suferintele, piedicile si lupta noastra pe calea aceasta, nu sint vrednice sa fie puse alaturi de slava viitoare. Sint doua feluri de crestini si tu le-ai amintit. Sint crestini declarati si crestini adevarati, crestini cu numele, cu milioanele si crestini (putini) cu fapta si cu adevarul. Iata aici o poezie a mea, care aduce o oarecare limpezime asupra discutiei:

    Aleg

    Mereu sunt pus s-aleg în viaţă
    Pe ce cărare să păşesc.
    Sunt două căi ce-mi stau în faţă:
    E calea lumii ce mă-nvaţă
    Să-i cad la pieptul ei de gheaţă,
    Şi cea cu har dumnezeiesc.

    A lumii cale, largă, plină
    De fel şi fel de mărfuri seci,
    De oameni ce adânc se-nchină
    La monumentul ei de tină
    Sorbind plăceri care-nvenină,
    E calea beznelor de veci!

    Şi-i calea Harului divin
    În care dragostea-i stăpână.
    Pe ea doar mântuiţii vin
    Cu inimi arse de suspin
    Urcând spre cer cu suflet plin
    De dor şi sete de Lumină!

    De mii de ori de-s pus s-aleg,
    Aleg cărarea vieţii sfinte;
    Dorinţa firii vechi o neg
    Din neputinţă mă dezleg
    Şi de Isus cu drag mă leg
    În tari, curate legăminte.

    Aleg să împlinesc Cuvântul
    Fugind de poftele din lume;
    Nu mă va-mpiedica pământul
    Cu vraja lui şi nici mormântul
    Să fiu în slavă cu Preasfântul
    Şi-aici să-i cânt slăvitu-I Nume!

    Aleg să-mpărtăşesc iubirea
    Cu cei ce n-o cunosc nicicum.
    Aleg s-arăt tămăduirea
    În Cel ce e Desăvârşirea
    Acelor ce-au ales pieirea
    Şi merg orbiţi pe largul drum!

    Aleg să fiu umanul vas
    În care El să-şi toarne mirul.
    Şi-aici în trecătorul ceas
    În viaţa ce mi-a mai rămas
    Aleg Luminii să-i fiu glas
    Şi Harului ceresc potirul.

    Aleg pe Domnul să-L slujesc
    Mărturisind a Sa-ndurare!
    Şi-n omul meu duhovnicesc
    Amirosind parfum ceresc
    Mai plin de El mă lupt să cresc
    Urcând îngusta Lui cărare.

    trimis de nicodem pe Ian 6th, 2011 la 5:16 pm

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunteţi tate în scripturi,

    Sunteţi tate în scripturi, asemenea apostolului Pavel.

    În cartea sa «Dăriund vei dobândi» N. Steinhardt are un capitol foarte frumos despre Nicodim.

    Vă mulţumesc pentru minunata poezie, numai Costache Ioanid, mai scria asemenea frumuseţi.
    Vă mulţumesc încă odată.

    RăspundețiȘtergere