sâmbătă, 1 ianuarie 2011

Târziu la poarta unui han (colind)


Târziu la poarta unui han,
Drumeţu-n poartă bate
Şi îl întreabă pe hangiu:
Un loc oare... se poate?

Dar bine, bine, cine eşti?
Eu sunt din Galilea.
Mă cheamă Iosif, sunt teslar
Şi-mi vrea naşte femeia.

O, frate-al meu, îmi pare rău
Dar n-am loc în odaie
Acolo-n spate-i grajdul meu
Culcaţi-vă în paie.

Hangiule, de-ai fi ştiut
Ce a ştiut Maria,
Că-n grajdul tău, în ieslea ta,
Se va naşte Mesia.

Dar undeva, departe-n câmp
Aşteptând să vină zorii,
Stăteau păzind de lup flămând,
Turma de oi păstorii.

Şi dintr-o dată strălucind,
Din noaptea prea senină,
Un înger înspre ei venind
Cu slavă şi lumină.

Cerul deschis, îngerii-n cor,
Cânta întreg soborul:
O, nu vă temeţi voi păstori
Vi s-a născut păstorul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu