vineri, 7 ianuarie 2011

Luaţi Biblia ca pe un drog…

Marea folkistă Tatiana Stepa, care a trecut în veşnicie pe 7 august 2009, a scris şi a cântat un cântec pe care l-a intitulat «Singurătatea» al cărui refren spune:

«Vă propun un tratament urgent

Şi să aveţi încredere vă rog:

Când nu e un alt medicament

Luaţi singurătatea ca pe un drog.»

«Luaţi singurătatea ca pe un drog...» Ei, ce spuneţi?..

Singurătatea, lipsurile, necazurile, neînţelegerile, moartea cuiva şi câte şi mai câte nu apasă sufletele noastre?... Cât de mult am dori uneori să uităm de toate aceste griji şi să simţim pace în inimile noastre.

Eu când trec prin asemenea momente, de multe ori cei din jurul meu mă întreabă: «Ce ai?.. Te doare ceva?..», «Mă doare sufletul!» – le răspund. Mulţi pleacă zâmbind, asta poate din cauză că eu mai tot timpul glumesc cu ei. Unii poate mă înţeleg, alţii nu, dar pe mine întradevăr, deseori mă doare sufletul şi nimic nu doare mai rău decât sufletul, poate unii ştiu asta. De multe ori, rezolv această problemă cu un pahar-două de alcool şi atunci pe moment mă liniştesc, mai iau unul şi devin fericit chiar. Dar, vai a doua zi sufletul mă doare mai rău, problemele mi se par mai grele.

De câteva ori am avut momente de o linişte şi de o pace sufletească de nedescris şi tocmai acum trec printr-un asemenea moment şi nu datorită alcoolului ci a rugăciunii şi citirii Bibliei.

Iată cât de simplu şi totodată cât de greu este să fi fericit. Cât de greu mi-a fost să întind mâna după una din Bibliile ce stau «prăfuite» pe raftul deasupra biroului meu, s-o deschid la întâmplare şi să citesc din ea. Dintr-o dată am simţit pace şi linişte în suflet – Dumnezeu îmi vorbea prin Cuvântul Său, pe urmă i-am vorbit şi eu, a fost minunat! Nu mai vorbisem demult cu Domnul meu. Am continuat şi a doua zi şi a treia şi iată, de câtva timp, mă simt liniştit şi fericit şi asta datorită dozei zilnice din Cuvântul lui Dumnezeu pe care mi-o injectez în suflet.

Sunt sigur că dacă voi înceta să-mi mai administrez doza necesară, sufletul meu se va îmbolnăvi din nou.

Astfel, eu mi-aş permite să schimb un singur cuvânt în refrenul cântecului Tatianei Stepa:

«Vă propun un tratament urgent

Şi să aveţi încredere vă rog:

Când nu e un alt medicament

Luaţi Biblia ca pe un drog.»

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu